Detalii in constructia AndroidAPS

    Deoarece interesul pentru sistemul de pancreas artificial care sa mearga de pe telefonul mobil a crescut, ma simt datoare sa vin cu niste detalii din experienta mea. Punctez urmatoarele lucruri din experienta mea pentru a usura munca oricarei persoane care doreste sa se apuce sa construiasca AAPS sau pentru cine este curios si doreste sa stie mai multe.

   In primul rand sistemul de pancreas artificial, (creat de niste oameni geniali si daruiti), are 3 "forme" ca sa le spunem asa:
  1.    OpenAPS, tata tuturor, este primul sistem hibrid dat spre exploatare diabeticilor de pretutindeni. Este un sistem do-it-yourself care are in compozitia lui o piesa fizica de hardware care face legatura intre senzor si pompa.
  2.    AAPS, care vine de la Android Artificial Pancreas System, ceea ce mi-am construit eu. Tipul acesta de bucla se diferentiaza prin faptul ca are un telefon cu sistem de operare Android. Spre deosebire de OpenAPS, piesa de hardware extern lipseste. Iti construiesti singur o aplicatie pe laptop si apoi ti-o instalezi pe telefon. Mai departe controlul pompei se face din aplicatie, nu mai dai bolus din pompa, apesi niste butoane pe telefon si gata. 
  3.   Loop, este numele buclei pentru utilizatorii iPhone, fiind exact la fel ca AndroidAPS doar ca in loc de un smartphone cu sistem Android se foloseste un iPhone.
  As vrea sa mentionez ca din ce am studiat eu am tras concluzia ca algoritmii de creare a unei bucle pentru fiecare dintre aceste 3 posibilitatii sunt usori diferiti, dar principiul de functionare este acelasi, asa ca pentru fiecare exista o documentatie specifica despre how-to-do-it-yourself.

   Ca laptop, am avut si inca am un Fujitsu din 2010 cred cu sistem de operare windows 7. Nu mi-a dat voie la inceput sa fac aplicatia in Android Studio deoarece sistemul meu de operare avea niste lipsuri. Mi-am pus prin urmare Windows 10 la sugestia unei persoane care avea cunostiinte de IT si ii sunt recunoscatoare pentru asta, iti multumesc. Lucrurile au mers mai departe...dar a aparut alta problema: memoria RAM a laptopului meu era doar de 2 si lucrurile mergeau greu sau foarte greu...prin urmare am rugat pe altcineva care sa ma ajute la crearea aplicatiei Ruffy. Ii sunt recunoscatoare persoanei respective si profit de ocazie ca sa ii multumesc inca o data. 

  Pentru a modifica meniul de functionare al pompei si a lasa doar functiile bolus, respectiv rata bazala temporala, este nevoie de un dispozitiv numit Accu Check Smart Pix (https://www.google.ro/search?q=accu+chek+smart+pix&rlz=1C1GCEA_enRO845RO845&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjavKnpyIbiAhVr5aYKHZWNBD8Q_AUIDigB&biw=1366&bih=625 ) si un soft care se gaseste pe grupul de Facebook, AndroidAPS users. Acesta este link-ul unde il puteti descarca: https://www.facebook.com/groups/127507891261169/permalink/149598889052069/?hc_location=ufi. De Smart Pix am facut rost intreband pe diverse grupuri daca mi-l poate imprumuta cineva. Au fost in trecut de vanzare in farmacii dar pentru ca aduceau profit au fost scoase de pe piata din Romania. 

 Telefonul Android trebuie sa fie cel putin bunicel..spun asta deoarece acesta trebuie sa fie capabil sa aiba o conexiune Bluetooth stabila in acelasi timp cu senzorul si pompa cu o captare maxima a semnalului. Folosesc OnePlus 6T, captare 100%, cu o baterie ce ma tine si doua zile. 

  In final va sugerez sa aderati la grupurile de Facebook AndroisAps users si AAPSCombo, gasiti acolo o gramada de informatii iar lumea e saritoare si va raspunde la intrebarile puse pe grup. 


M-am lasat condus de talentul meu inexistent la desen si am incercat sa fac o schema minim explicativa despre cele 3 sisteme de pancreas artifical. Imi cer scuze daca apar greseli, va rog sa ma corectati si sa imi atrageti atentia asupra lor.

Acest desen e pur informativ. Nu stiu multe despre Loop, dar intrand pe site-ul lor am vazut ca functioneaza pentru unele pompe Medtronic, asa ca cei care aveti Medtronic poate aruncati un ochi si acolo.

  Inca o data le multumesc celor care m-au ajutat si sprijinit in procesul asta. Nu ar trebui, dar in cazul meu a durat vreo 3 luni pana am facut-o, pana m-am descaltat si inteles tot, pana am adunat toate piesele necesare, telefonul, smart pix-ul, softul. Cred ca daca ai totul la indemana in o dupa amiaza e totul gata. :)
 Curaj, rabdare si curiozitate..mergeti inainte cu sistemul de pancreas artificial, indiferent de forma pe care o adoptati!
  

 P.S. Daca reuseste cineva si o face, va rog frumos sa imi trimiteti si mie un screenshot, un feedback, o parere, o frustare, orice. Va multumesc. 

  





Comments

Popular posts from this blog

Next level: AndroidAPS

Time in Range, Deviația Standard, Coeficientul de Variație